Osoby w biurze zajmują sie mmarketingiem partnerskim
Dom i rodzina Praca

Marketing partnerski

Dziś dowiemy się, na czym polega marketing partnerski, zwany również marketingiem relacyjnym.

Definicja marketingu partnerskiego

Marketing partnerski jest odmianą marketingu, której głównym celem jest osiągnięcie założonych rezultatów poprzez współpracę z kontrahentami oraz nawiązywanie korzyści z kontaktów z nimi.

Marketing partnerski polega na bezpośrednim, interaktywnym charakterze kontaktów pomiędzy sprzedającym a nabywcą oraz innymi podmiotami w procesie tworzenia, np. dostawców produktów i usług, obsługą klienta lub innymi reprezentantami firmy, sposobie zarządzania procesami tej współpracy: tworzenia, rozwoju i utrzymywania powiązań firmy z innymi podmiotami oraz podkreślenie roli konsumenta w procesie wymiany towarowej.

W marketingu partnerskim oprócz zysków finansowych najbardziej liczy się klient i jego pozytywne odczucia wobec marki oraz jakość kontaktów z nim. Te procesy buduje się latami i są skutecznym, długotrwałym aspektem sukcesu firmy.

Marketing partnerski a inne typy marketingu

Marketing partnerski jest głównym odłamem marketingu usług i jako jedyny dotyczy długiego podtrzymywania więzi z konsumentem, z bezpośrednim lub pośrednim kontaktem pomiędzy obiema stronami. Marka lub firma konsekwentnie komunikują się z indywidualnymi klientami na temat formy produktu i usługi, a ta relacja ma być dla obu stron wzajemnie korzystna.

Programy partnerskie

Programy partnerskie są nawiązywane najczęściej między osobami indywidualnymi, zwanymi influencerami a firmami i markami. Influencer przy pomocy postu na swojej stronie internetowej, opinii na YouTube i ukazanie związku z firmą na Instagramie buduje dobrą relację z odbiorcą jednocześnie czerpiąc z takiej współpracy korzyści finansowe.

Jak nawiązać relację w marketingu partnerskim?

Jeśli chcemy nawiązać relację z firmami i na tym zarabiać, powinniśmy zadbać o swoją własną stronę internetową i starać się ją wypromować wystarczająco wysoko. Podstawą jest posiadanie grona stałych czytelników. Warto sprawić sobie podstawowe narzędzia marketingowe, by sprawdzić ruch na stronie, zainteresowanie artykułami oraz dać się dobrze poznać swoim czytelnikom.

One thought on “Marketing partnerski

Skomentuj Karolina Miłoszek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close