Co to jest content marketing?
Mieć dobry content to już połowa sukcesu – tego trzymają się marketingowcy. Czym jest właściwie content marketing i jak wprowadzić go do swojej firmy?
Definicja dobrego contentu
Content marketig obejmuje treści, które są odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednocześnie jest to rodzaj strategii marketingowej, która ma pozyskać grono odbiorców. Content marketing polega na produkowaniu wartościowych treści pisanych językiem korzyści i budzących określone, najczęciej pozytywne emocje i skojarzenia dla swoich odbiorców, a także budowanie zaangażowania.
Publikowane treści nie mają wyłącznie postaci tekstów, ale także fotografii, grafik, filmów lub prezentacji multimedialnych. W nich najważniejsza jest jakość merytoryczna.
Dlaczego content marketing działa?
Content marketing wiedzie prym wśród pozostałych koncepcji marketingowych opierając się na prostych i tanich rozwiązaniach. Content jest dobry, jeśli posiadasz wartościowe treści interesującą twoją grupę odbiorców, content nie jest zwykłą reklamą, którą wszyscy już są znudzeni i nie zwracają na nią uwagi, jest oryginalny i przyciąga swoją formą. Content nie może być jednostronny, buduje ścisłe powiązania z klientami dzięki obupólnej komunikacji, a ty stajesz się specjalistą w swojej dziedzinie jednocześnie budując morale i zaufanie konsumentów.
Cechy dobrego contentu
Jeśli będziesz przestrzegał kilku zasad, twój content odniesie sukces. Przede wszystkim: prostota. Jeden przekaz, myśl, którą chcesz przekazać nie rozdrabniając jej na czynniki pierwsze. To wymaga mniejszego skupienia od naszych czytelników, ma za zadanie także zainteresować dalszą treścią.
Content ma zaskakiwać. Wyróżniając się z tłumu przyciągamy odbiorców, którzy są znudzeni nudnymi reklamami i treściami. Znajdź coś, czym ich zainteresujesz, czy to będzie śmieszny obrazek, czy nagłówek.
Content musi być konkretny. Niestety, zamieniając treści w długie wypowiedzi, choćby były najciekawsze masz małe szanse na to, że czytelnicy dobrną do końca. Najważniejszy jest szybki i prosty przekaz, który odbiorca znajdzie w kilka sekund. To, co chcesz przekazać, musi znajdować się w każdym fragmencie – nawet jeśli klient zacznie czytać od środka.
Kolejną cechą, którą powinien posiadać content to to, że ma być twoją własną opowieścią. Masz nią zauroczyć. Bądź emocjonalny, prawdziwy i wiarygodny – historia wokół twojego przekazu porwie publikę.
Bardzo, naprawdę bardzo interesujący artykuł. Świetnie napisany i informację jasne i klarowne 🙂